czwartek, 15 stycznia 2015

Szaszłyki wieprzowo-warzywne ( Kulinarne Czwartki 2)

Witajcie,
Dzisiaj kolejna odsłona z cyklu Kulinarne Czwartki. Tym razem chciałam Wam zaproponować szaszłyki z wieprzowo-warzywne. Proste w przygotowaniu, a śmiało mogą zastąpić tradycyjnego schaboszczaka :D Ja szaszłyki robię z różnych mięs. Często z tego co akurat mam pod ręką czy też w zamrażalce. Ostatnie szaszłyki to połączenie karkówki, szynki i różnych kolorowych warzywek. Podobno człowiek przede wszystkim je oczami, więc niech szaszłyki będą kolorowe. Tym razem szaszłyki pomagał mi nabijać mój Mężulek :)


Składniki:
  • 0,5 kg karkówki;
  • 0,5 kg szynki wieprzowej;
  • 3 papryki czerwone;
  • 0,25 kg pieczarek;
  • 3 cebule;
  • 1 cukinia;
  • ząbek czosnku;
  • przyprawy: po pół łyżeczki: sól, pieprz, ostra papryka, bazylia, oregano
  • patyczki do szaszłyków
Przygotowanie:
  1. Mięso myjemy, osuszamy papierowym ręcznikiem, a następnie kroimy w grubą kostkę (ok. 2 cm). Obieramy ząbek czosnku, kroimy (można przecisnąć przez praskę), dodajemy do mięsa razem z olejem, pieprzem, solą, ostrą papryką, bazylią i oregano. Wszystko razem mieszamy. Odstawiamy w zamkniętym pojemniku na co najmniej godzinę.
  2. Warzywa myjemy. Paprykę kroimy w kostkę, pieczarki, cebulę i cukinie w ćwiartki.
  3. Nabijamy na patyczki warzywka i mięso na patyczki zgodnie z naszą inwencją twórczą. Wszystko zależy od Ciebie. 
  4. Szaszłyki układamy na blaszce (od piekarnika) wyłożonej papierem do pieczenia.
  5. Pieczemy w temp. 170-180 st. C przez ok 25-30 min. 




Smacznego

pozdrawiam 
MagdaZ

2 komentarze:

  1. o uwielbiam szaszłyki. Zapraszam u mnie bakłażan faszerowany.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmmm, ale mi zrobiłaś smaka :) a akurat mam ochotę na coś obiadowego :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję każdemu z osobna za odwiedziny i pozostawiony komentarz, który jest dla mnie bezcenny :D